Bra värk vs Dålig värk

Dagens ordspråk: Kvällstidningar är lättläsning för trögtänkta.

Hallå!

Då har veckan gått sådär fort igen och redan för bara någon dag sedan var det måndag och nu är det onsdag!
Inte mig emot, för då blir det snabbt helg och jullov! Jag har en känsla av att den här veckan kommer gå ännu fortare, för imorgon är jag ledig då min klass ska på opera i Göteborg. Jag kan inte följa med, dels för att jag har svårt och gå och för att det lär bli en hel del långa sträckor, och för att jag inte mår så bra just nu med värken. Men annars hade det varit jättekul att åka med. Hoppas alla får roligt!

Hade en kort skoldag som slutade redan vid klockan 11.10! Det är en alldeles lagomt! Kom hem och efter en stund kom min systeryster och hennes bebis Lowe! De har varit i Ullared några dagar nu och de kom förbi innan de skulle åka till Fellingsbro igen. Jag blir alltid så glad, för det är så kul när Lowe är här! Jag har aldrig haft en bebis i min närhet förut, då jag är det yngsta barnet i vår syskonskara. Vi träffar dem väldigt ofta, men mellan de korta varven har Lowe lärt sig många nya saker och fått ännu mer tänder! Okej, kanske inga mer tänder sen sist, men han har i alla fall fem stycken och han blir 7 månader nästa vecka. Nu kryper han som aldrig förr också, så man får se upp vart han är så att han inte slår i huvudet någonstans!

Jag kan inte låta bli att bära runt på Lowe, fast han väger allt sina kilon nu. Han tycker det är jättekul att hoppa när jag håller i honom och när jag tar upp honom i luften tjuter han av förtjusning! Det tar dock redigt på krafterna, haha! Fast jag tränar med hantlar (fortsätter fortfarande med det. Går att läsa gamla inlägg under kategorin Träning!) säger det ibland stopp. Jag får ont av det också, men jag brukar säga att det är bra värk. Dålig värk är all värk naturligtvis, men bra värk är när jag får göra något som jag faktiskt vill (!) fast jag får ont av det. Så att lyfta upp Lowe några gånger är jobbigt men något jag vill, det är ju så korta stunder. Givetvis finns det fler roliga saker jag vill göra, som att följa med min klass till Göteborg imorgon, men riktigt så går det inte att resonera. Det är värk som jag får under en mycket längre tid. Vill man så kan man - funkar inte för mig.

Ikväll ska jag njuta av att jag har sovmorgon imorgon och kan vara uppe hur länge jag vill! Kan jag i och för sig alltid annars, men om man går upp klockan 05.45 varje morgon har man sina begränsningar med vad man orkar med, ;) Ha en trevlig torsdagskväll allihopa!


Kommentarer
Postat av: jessica

aw vad synd att inte du kan följa med =S

du brukar få såhär ont ibland?

2009-12-09 @ 20:05:12
URL: http://saywhatyouwant.blogg.se/
Postat av: Maria

sv: Tack! :) Det gör verkligen jag med. Det är ju halva nöjet att slå in dem ;D



Vilken tur att det går över efter en tid. Annars hade det nog blivit rejält jobbigt. Fast det är säkert mycket ansträngande fastän det inte varar så länge också. En vecka är ju ändå en lång tid.

Tur att det är borta nu åtminstone :)



Hoppas verkligen det :)

2009-12-09 @ 21:35:24
URL: http://various.blogg.se/
Postat av: Erica

Tråkigt att du inte kan följa med.. :(

2009-12-10 @ 18:13:19
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: Erika

sv: Ja se den, filmen är verkligen superbra :)

2009-12-10 @ 19:53:41
URL: http://icanpikan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0