En runda på staden

Dagens ordspråk: Framsteg är omöjligt untan förändring; och de som inte kan förändra sina tankar och åsikter kan inte ändra någonting.

Hallå!

Jag tycker inte alls att det känns som lördag idag. Det känns inte heller alls som att vi har gått i skolan i två dagar, igår kändes det så, absolut, men inte idag. Idag känns det som om vi fortfarande har sommarlov, då man var lite dagvilsen och inte behövde bry sig om vad det var för dag, eftersom att man var ledig på vardagarna med. Jag önskar att jag kunde ha kvar känslan av sommarlov till den kommande veckan nu också, haha!

Imorse njöt jag över att det var helg och att jag inte behövde gå upp tidigt för att duscha och göra mig i ordning. Visserligen sov jag kanske inte så länge, men jag sov tills jag vaknade och det är mycket värt det med!
Lite senare på dagen kom jag på att jag behövde åka till stan på jakt efter en ögonfransböjare, så jag tog med mig Sanna och så gick vi runt och tittade lite i affärerna! Var kul att ses, prata och umgås en stund! Jag hittade till slut min ögonfransböjare efter mycket om och men, så nu har jag en ny och fräsch! Det gömmer sig säkert miljontals med bakterier i alla makeup-borstar och dylikt, så det behövs köpas nytt ibland. Någonting annat följde inte med hem idag, jag njöt av att vara ute i solen i det vackra vädret med ett gott sällskap!

Vad jag har gjort lite senare på eftermiddagen är inte särskilt svårt att lista ut. Jag tog mig en cykeltur för en liten stund sedan. Jag brukar ju ofta använda begreppet "snacktempo", och för er som inte vet vad det är kan jag berätta att det betyder att man cyklar i ett tempo som man orkar snacka i. När jag cyklar själv gör jag lite mer sport över det hela och cyklar i ett tempo där jag blir så andfådd i att jag inte orkar prata. Men när jag cyklar med en kompis cyklar vi så att vi orkar prata hela tiden, och det är bra för då vet man att man inte tar i för hårt och för mycket.
Idag cyklade jag också en sträcka på 13km och slog mitt personliga rekord som förut var 48 min och 09 sekunder. Idag cyklade jag några sekunder snabbare, på 47 min och 53 sek. Det är så roligt att jämföra tycker jag och se hur mina resultat blir! Jag hoppas att jag kommer orka cykla fast skolan har dragit igång. När jag slutar tidigt kan jag cykla om jag inte har läxor - eller för ont! Hur min värk är och hur jag mår är den som får bestämma. Jag vill inte göra så att jag får mer ont än vad jag redna har. Men idag har jag haft en bra dag med värken och det har gått jättebra att cykla! Den här veckan har jag cyklat 13km 5 dagar! Det känns skönt, =)




Blev en runda på stan med Sanna idag i det vackra vädret! =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja fina är dem tycker jag, inget snack om saken :)

Vad gör du? :)

K R A M I S !

2009-08-22 @ 22:17:17
URL: http://fridasfoto.webblogg.se/
Postat av: Anna

sv: Ahvisst ! Hur är det med dej ?

2009-08-23 @ 03:40:58
URL: http://annaahellgren.blogg.se/
Postat av: Anna

sv: Ahvisst ! Hur är det med dej ?

2009-08-23 @ 03:40:59
URL: http://annaahellgren.blogg.se/
Postat av: Erika

sv: Just nu så svarar jag på kommentarer, sjd? :)

2009-08-23 @ 10:54:04
URL: http://icanpikan.blogg.se/
Postat av: Carro

svar:vad härligt :) Köpte du ngt på stan :)?

2009-08-23 @ 11:32:28
URL: http://carolineamandaanette.blogg.se/
Postat av: Deniesé

sv: Tack det hoppas jag :)



Ja visst är de, men de kommer troligen fler barn man kan gosa med ;)

Jag har haft allt möjligt för mig under helgens gång, träffar vänner till familjen, umgåtts med vänner & pojkvänn & fart hit & dit. haha :P

Ta hand om dig sötnos!

Kram

2009-08-23 @ 12:31:37
URL: http://liketolive.blogg.se/
Postat av: Caroline

gillar ditt dagens ordspråk :'DD

2009-08-23 @ 13:01:56
URL: http://carolinenorling.blogg.se/
Postat av: Ema

Började också i torsdags,men jag har jobbat hela sommaren så jag är inte så pepp på skola än.. Men det blir nog bra:-)

2009-08-23 @ 16:02:43
URL: http://seacloud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0