Nya kläder inför torsdagens skolstart

Dagens citat: Jag är utomordentligt tålmodig, förutsatt att jag får som jag vill i slutändan. - Margaret Thatcher

Hallå på er!

Idag har det varit en riktigt rolig och bra tisdag, tycker jag i alla fall! Eftersom att skolstarten redan är på torsdag (ja, jag tycker att det är redan. Sommarlovet känns alltid kort när det går mot sitt slut) ville jag ha lite nya kläder, så mamma och jag åkte in till Örebro till Marieberg! Vi åkte dit någon gång på förmiddagen, vid kl 11 eller så och kom hem vid 13.30 ungefär. Vi hann med mycket och gjorde många fina fynd!

Bland de första affärerna vi gick in på var Gina Tricot! Där hade de mycket rea fortfarande, mycket mer än vad jag trodde att de skulle ha! Vi gick runt och tittade lite först och då hittade jag en vit tröja med svarta ränder på, som finns i alla sorters möjliga färger! Den var riktigt snygg så den ville jag ha! Jag köpte även ett svart "baslinne" där som jag tänkte kunde vara bra att bland annat ha under den nya tröjan, för då kan jag ha leggins under! När vi hade tittat klart på resten som inte var på rea, gick vi ner längst ner i affären där det var en hel vägg med ställningar som hade reakläder från 29kr. Mamma hittade två par jättesnygga byxor där som hon köpte. Vi tittade lite mer och på en annan ställning såg jag att det hängde klänningar på. Jag gick dit och tittade - och fann en jättefin, snygg, vit klänning som jag har kollat på tidigare, men som nu var på rea! Förut hade den kostat 349kr och nu kostade den endast 49kr! Den hade varit på rea ett tag tydligen för förut hade den kostat 99kr. Jag gick genast in och provade den och tänkte att det kan bli min studentklänning!
När den satt på beslutade jag mig direkt - den köper jag som min studentklänning nu! Jättefin och bra, och för det priset dessutom! Det lär jag inte få tag på när det vankas studenttider nästa år. Då är ju allt så utplockat och alla har likadana och så, men nu har jag hittat en redan!

Vi gick i fler affärer och när vi kom till H&M tänkte jag först inte gå in, men sen kom jag på att de kanske hade fått in mer kläder där från höstkatalogen än vad de hade hemma! Det kan jag verkligen säga att de hade, och där sprang jag på ett par snygga, svarta jeans! De hade guldiga detaljer på knappar och dragkedjor på bakfickorna men även nere vid benen också! Och så var de stuprör, precis som jag vill ha dem! Kunde inte bli bättre, så dem fick också följa med hem. När vi var där vid kassan passade jag även på att gå med i H&M Club! Jag tänkte att det var likabra att gå med och det är ju bara att gå ur sen om det inte är något bra. Rabatter och erbjudanden är ju aldrig fel att få!

När vi kom hem sen så vilade jag en stund och kollade lite på TV. Jag var lite trött eftersom att vi hade varit och shoppat. Efter en stund kollade jag lite i det nya numret av Sofis Mode som kom ut idag, och där fick jag se att mina jeans som jag köpte på H&M idag, var med i tidningen! Då var det fler än jag som tyckte att de var snygga!

Efter vilningen då jag var pigg och inte lika trött längre åkte jag ut och tog mig en cykeltur på 13km! Det var jätteskönt och idag slog jag mitt eget rekord på just den sträckan. Klarade det på 48 minuter idag! =)


Vit tröja med svarta ränder från Gina Tricot!



Enkelt, långt och svart baslinne, också från Gina Tricot!


Min klänning som jag köpte från Gina Tricot! Förut kostade den 349kr, fullpris,
men nu kostade den endast 49kr! Den är jättefin och cool, så det blir nog min
studentklänning nästa vår! Snacka om fynd!
Den passade väldigt bra till min Turkiet-bränna också, haha!



Svarta jeans från H&M! Det är snygga gulddetaljer på, som tex kedjor
på fickorna och vid bensluten. Finns även i gröna och beiga på H&M:s
hemsida under kategorin "Byxor". På deras bilder syns även de stora
fickorna som är på, som tyvärr inte syns på bilden här.



Såg när jag kom hem att mina nyinköpta jeans även var med i veckans
nummer av Sofis Mode! Då var det fler än jag som tyckte att de var snygga, =)


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Snygga kläder då! :D



s: hihi okej, det låter härligt endå ju :) njaa jag såg framemot att se alla igen, men inte pluggandet :D kram

2009-08-18 @ 19:44:05
URL: http://alxxz.blogg.se/
Postat av: Erika

Jättefina köp :D



sv: Åh tack så mkt :)

2009-08-18 @ 19:49:42
URL: http://icanpikan.blogg.se/
Postat av: chenfei

sööt:D

ska börja o leta efter min oxå dåå:P

2009-08-18 @ 21:07:18
Postat av: Erica

kul med nya kläder ibland! :D

2009-08-18 @ 21:45:39
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: Anna

sv: haha nja efter, vi börja kommande måndagen ;D

2009-08-19 @ 01:09:54
URL: http://annaahellgren.blogg.se/
Postat av: Deniesé

Godmorgon!

Nu är jag hemma igen och ska försöka komma igång med bloggningen som vanligt, kolla gärna in vad jag haft för mig & mina bildbomber! :)

Hoppas du haft en lika underbar helg som jag! :)



sv.

vad ja har gjort kan du kika in & se på min senaste bildbomb ;)

2009-08-19 @ 09:33:27
URL: http://liketolive.blogg.se/
Postat av: Carro

svar:godförmiddag :)

2009-08-19 @ 13:31:04
URL: http://carolineamandaanette.blogg.se/
Postat av: Maria

Snygga byxor! Och klänningen var jättefin den med, ett verkligt fynd! :)



sv: Okej. :) Jag läste ut dem i februari-mars någon gång. Har läst ettan och fyran två gånger. :P Nu skulle hösten kunna gå snabbt så att tvåan har biopremiär.



Haha, får hoppas att du inte försover dig någonting i år då! :D Jag brukar rätt ofta försova mig eftersom jag är extremt morgontrött. Någon gång har jag hunnit göra mig klar på tio minuter innan bussen kommit också, när jag råkat somna om.

2009-08-19 @ 18:36:59
URL: http://various.blogg.se/
Postat av: elin

fina grejer! :)

2009-08-19 @ 20:24:40
URL: http://elinwahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0