Nästan dränkt i fågelbajs

Dagens citat: Det enda som krävs för att starta ett dårhus är ett tomt rum och rätt sorts människor.

Idag har det varit riktigt soligt och fint här! Jag vaknade och såg att solen lyste in genom rummet och blev på jättebra humör för jag tänkte att idag kanske det går att sitta ute i solen! När jag kom ner sedan och kollade på temperaturen ute var det bara 14 grader. Inte alls så varmt som jag trodde att det skulle vara, men längs med dagen blev det i alla fall några grader varmare!

Jag satt ute i solen och njöt och läste lite, och rätt vad det var kom det någonting på min hand som störde friden. Jag tittade dit och såg att det var två fläckar på den som var bruna! Fy vad äckligt, tänkte jag och gick genast in och tvättade händerna. Jag trodde först när jag kände att det kom någonting på den att det kanske började regna eller så. Men det var det alltså inte, utan något som jag mer tror är fågelbajs än regnstänk. Jag har aldrig råkat ut för det i hela mitt liv och så händer det nu, usch! Vad är det man brukar säga? Bättre sent än aldrig? Hoppas jag har fått min gång gjord då så att jag slipper uppleva det igen!

Lite senare på dagen på eftermiddagen kom Sanna hit! Vi tänkte ta oss en cykeltur idag med och trampade iväg på våra 13km. När vi var inne på vårt andra varv hände det någonting med mitt ben, eller vrist kanske det rättare sagt heter. Jag råkade tappa trampan på högerbenet och fastnade mellan trampan och cykel - och kom givetvis inte loss! Jag försökte slita och dra men det gick inte. Inte kunde jag ju trampa på heller, eftersom att ena foten satt fast. Jahopp, tänkte jag. Det är bara att vänta tills jag ramlar då! Jag förklarade problemet för Sanna och sa att jag ramlar när som helst och att hon måste hjälpa mig. Då körde hon upp längs med min vänstra sida och när jag höll på att ramla åt hennes håll stötte hon upp mig så att jag kom upp igen, vilket gick väldigt bra för då kom min vrist loss! Åh, tänk om jag hade cyklat själv. Då hade det nog gått riktigt illa. Att ramla på asfalt är ju inte direkt att föredra, men det är inte så mycket man kan göra åt saken. Men nu gick det ju faktiskt bra och jag klarade mig!

Hoppas på att morgondagen också bjuder på lite sol. Då ska jag sitta ute med näsan i vädret och sola igen! Jag vill ta vara på varje gnutta sol jag kan få, jag vill inte tappa brännan! Tyvärr gör jag väl det ändå, sakta men säkert, med alla flagningar. Take me back to Turkey!

Kommentarer
Postat av: Emma

det är bra med mig tack :)

puss

2009-08-14 @ 20:01:51
URL: http://emmaeriica.blogg.se/
Postat av: Erica

Men om det är människor i rummet så är det ju inte tomt.. ;)

2009-08-14 @ 20:55:14
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: Alexandra

söt blogg du har! :)

2009-08-14 @ 22:42:40
URL: http://phose.blogg.se/
Postat av: Emma

haha det är lungt:) nej jag ska inte börja jobba, har några år kvar i skolan..

2009-08-15 @ 11:41:49
URL: http://emmichs.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej sötnos,

allt bra? =)

puss

2009-08-15 @ 14:34:30
URL: http://emmaeriica.blogg.se/
Postat av: Erica

Svar: Mm.. hehe.. :D

2009-08-15 @ 17:49:08
URL: http://faithhopelove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0