Cykeldatorn!

Dagens ordspråk: Det är bättre att misslyckas i originalitet än att lyckas i imitation.

Idag är det då långfredag. Jag tycker att det känns som vilken annan fredag som helst, tack och lov, men för många år sedan så var det ju inte så. Då spelades det  sorgessam musik på radion, inga affärer var öppna, ingen var ute, det var stillsamt... Och för många, många år sedan fick man väl inte ens använda telefon på långfredagen. Eller? Säg gärna emot mig om det är fel, men jag har för mig att det var så i alla fall. Som tur var får vi ju spela vilken musik vi vill nu, i alla fall mataffärerna är öppna, och stillsamt... ja, det kanske det är på vissa ställen och andra inte. Men långfredag är det i vilket fall som helst!

Jag trodde att det skulle bli en solig dag idag då jag kunde sitta ute och sola. Tyvärr blev det inte så, det har varit fint men med lite för mycket moln och lite kall vind. Så idag har jag inte varit ute och solat, får hoppas på att det blir så imorgon istället! Så idag har jag mest tagit det lungt, vilat och inte haft så mycket för mig. Det har varit jätteskönt, och välbehövligt!
Men nu lite senare på dagen var jag faktiskt ute och tog mig en cykeltur! Det var perfekt cykelväder idag, inte för blåsigt, inte för varmt och inte heller för kallt. Det var riktigt skönt att vara ute och cykla! Jag cyklade ju i början av veckan, i måndags närmare bestämt, men skillnaden från idag och då, är att jag nu vet hur långt jag cyklade! Och inte bara det, jag vet även hur lång tid det tog och vilken hastighet i genomsnitt jag hade. Jag har nämligen installerat min cykeldator som jag bland annat fick jag när fyllde år! Det var så roligt att den kom på nu äntligen, för då kan jag se alla dem sakerna. Så jag satte mig på cykel och när jag kom hem såg jag att jag hade fått dessa resultat:

Tid: 36min 46s
Km/h i genomsnitt: 8km/h
Sträcka: 8.05 km


Dem här resultaten fick jag upp på min cykeldator och dem har jag nu skrivit upp i ett block. Jag har tänkt skriva upp alla resultat jag får, så jag kan se mina förbättringar. Det är alltid roligt! Nu är det andra gången det här året som jag cyklar, men jag tycker att det var bra och roliga resultat. Nu är det inte resultaten som är viktiga, jag tycker bara att det är roligt att se! Och som ni ser har jag varit väldigt, väldigt noga när jag har skrivit upp dem. Jag hade kunnat skriva att det tog 37 minuter istället för 36min och 46 sekunder, men om jag skulle slå det och det skulle stå 36min och 45s, så är det ett resultat! Därför har jag varit så noga.

Under tiden som jag cyklade såg jag resultaten hela tiden. Som mest kom jag upp i 31km/h, men det var i en nedförsbacke, haha! Som näst mest kom jag upp i 23km/h, men då trampade jag på som en blådåre tills jag fick mycket fart. Som ni ser, jag tycker att det var mycket roligt med den här cykeldatorn!


Kommentarer
Postat av: Mikaela - hockeyfru

Glad Påsk gumman! :)

2009-04-10 @ 19:54:23
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: matilda

Sv: Idag har klubben fortsatt träningslägret för alla medlemmar så jag har varit där med elitlaget och snackat och tränat :D

2009-04-10 @ 20:03:32
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Postat av: Leonora - Rösta på veckans blogg

sv; ja det får du ta och göra :D

2009-04-10 @ 22:22:10
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Michaela

haha, tackartackaar! :)

2009-04-10 @ 22:48:13
URL: http://mejx.blogg.se/
Postat av: jossan

hejhej! ^^ allt bra? :) kommentera gärna mitt inlägg "A orange Ice cream " och säg vad du tycker om mina nya inköp!? :),då skulle du göra mig jätte glad! :D

kram

2009-04-10 @ 23:40:20
URL: http://ligon.blogg.se/
Postat av: Victoria

sv: vilken fin blogg du har:) du verkar vara en smart tjej!

2009-04-11 @ 00:07:35
URL: http://kalasakuten.blogg.se/
Postat av: Fii

sv: Jodå dagen har varit bra :)

Guud vad duktigt att cykla 8 km ;O Tänk om man själv kunde varit lika dukig :P

2009-04-11 @ 00:40:47
URL: http://fiii.blogg.se/
Postat av: Fii

sv: okok :) Tävlingscyklar du eller bara för träningens skull? :) Tycker iaf det är väldigt duktigt av dig :D

2009-04-11 @ 12:15:31
URL: http://fiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0