Ingen orkester för mig idag

Hejsan!

Idag slutade jag skolan kl 15.40, för vi har fått en till lektion på tisdagar som heter Scenisk musikprojekt!
På den lektionen idag pratade vi om en show som vi ska sätta upp nästa år vecka 10, som kallas Restaurangshowen!
Restaurangshowen är varje år och den sätts ihop av dem som  går i 2:an och 3:an på estetprogramet,hotell och restaurang och frisörprogrammet. Det är  alltså en show där vi musikesteter spelar, där hotell och restaurangprogramet serverar och lagar mat, och frisörerna stylar oss!
Givetvis är det också dansare med!
Jag har kollat på restaurangshowen en gång när dem hade en skolkonsert, och det var jätteroligt!
Ännu roligare kommer det att bli att medverka i showen själv!
På lektionen pratade vi lite om tema och om låtar och såna saker. Lektionen drog ut lite på tiden och det gjorde att jag kom hem senare från skolan än vad det var tänkt.
När jag kom hem hade jag väldigt ont i mina armar, min nacke och min högra axel som jag har problem med, så jag ringde till min lärare och sa att jag inte kunde komma, och att jag behövde vara hemma och vila.
Jag sa även att jag inte kan komma på konserten imorron som vi har för Världens barn, för att jag kommer nog inte orka det, för vi ska först repa i 2,5 timmar och sen är själva konserten.
Jag måste hela tiden hushålla med mina krafter och se vad jag orkar och klarar av.
En dag kanske jag är jättepigg och inte alls har ont, och ibland har jag mer ont och klarar inte lika mycket.
Men jag får hoppas att jag mår bättre nästa vecka och kan gå på orkestern då!


Skolkatalogen har äntligen kommit idag!
Det här året fick vi inte reda på när vi skulle ha skolkort förrens samma dag, och det var inte så roligt.
Man vill ju förbereda sig inför skolkort med rätt kläder och att håret ser ut som det ska, men det var lite svårt att göra någonting åt då. En hårborste fick jag tag på i alla fall, haha! Tur det.
Skolkatalogen är alltid rolig att kolla i hur ens kompisar ser ut och allt det där.
Jag har bara bläddrat igenom den lite snabbt, men sen ska jag kolla i den igen!

Och imorron är det redan onsdag igen!
Jag kan inte sluta tjata om hur fort jag faktiskt tycker veckorna går!
När onsdagen väl har kommit så är det torsdag nästa dag och sen vips så är det fredag!
Sen när det väl är helg så går det ännu fortare.
Men den här veckan känns bra för det är studiedag på torsdag, och igår hade vi sovmorron.
Jag har sån tur att jag har sovmorron varje dag, utan måndagar så igår hade jag extra lyx!
En annan sak som gjorde mig glad idag, var när vi fick tillbaka våra historieprov som vi skrev förra veckan.
Jag trodde inte att det gick så bra, men det gjorde de! Jag fick det betyget jag ville ha och det var bättre än jag trodde!
Då blev jag nöjd, det är roligt. =)

Kommentarer
Postat av: Lina

Jätte bra blogg du har! och stakars dejj! Ja hoppas att du mår bra! de gör i alla fall ja! Ha en bra dag :)

2008-10-07 @ 19:37:00
URL: http://fotoblixt.blogg.se/
Postat av: Dress Like a Princess

ja de va verkligen skönt :)

2008-10-07 @ 19:44:31
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: Jonna

Ha en mysig kväll:)

2008-10-07 @ 21:19:11
URL: http://jonnaa.se
Postat av: Anonym

Estetern brukar vara grymma på sådant!

2008-10-08 @ 09:13:54
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: nyssta

tjingeling, jag gick ut trean förra året, och kommer gå på resturangshowen.... =) kämpa på!

2008-11-26 @ 22:06:51
URL: http://www.myspace.com/andersnyssta

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0