Hushålla med krafterna


Halluu!

Vad härligt det känns idag, när jag vet att jag har studiedag imorron!
Då kan jag slappna av och veta att jag har en dag imorron då jag kan ta det lungt och inte behöver gå upp tidigt på morgonen. Det känns jättebra!

Idag har det varit en ganska bra dag med värken.
Jag har inte haft så där jätteont, men inte varit helt smärtfri heller. Imorse när jag gjorde mig i ordning fick jag jätteont i nacken på höger sida, och när jag tog där så kändes det som om det var ett öppet sår. Inte att det var ett öppet sår, men att det gjorde så ont när jag rörde där som om jag skulle ha haft ett där.
Det är närvvärken som gör att det gör ont när jag tar vid det. Men det var bara tillfälligt och gick snabbt över!
Senare på dagen när jag var i skolan fick jag ont i vänster käke. Jag har värk även i käkarna och det är jätteobehagligt för det gör fruktansvärt ont. Idag gjorde det ont när jag tuggade tuggummi på den sidan. Då var det bara att tugga på andra sidan istället!

Efter skolan har jag vilat och spelat klarinett, och nu snart så ska jag göra lite läxor.
När man har ont blir man trött på ett annat sätt än vanligt, som är svårt att förklara.
Klart att man blir trött på att ha ont, men det är inte så jag menar.
Det tar på krafterna att ha ont, kanske man kan säga.
Därför måste jag vila varje dag efter skolan för att få ny energi och för att jag och min kropp ska orka.
Värken gör att jag inte alltid har ork för att vara med mina kompisar, även fast jag vill!
Jag har inte samma ork och krafter som alla andra, och ibland är det svårt att förklara det så att mina kompisar inte tar det på fel sätt. Mina krafter måste jag hushålla med på ett annat vis än vad andra måste, och det är därför som jag inte alltid orkar. Det är även därför jag måste vila varje dag efter skolan!

Nu ska jag göra lite läxor så att jag inte behöver göra allt imorron!
Ha det bra! =)




Kommentarer
Postat av: IZZAH SVARAR

åh vad kul att du gilla min blogg + mina bilder, tack gumman :D



ska ta mej en närmre titt på din blogg efter jag har svarat på alla kommentarer .. handikappet du har lät inte alls kul krama om

2008-10-08 @ 20:18:08
URL: http://izzah.blogg.se/
Postat av: Lisa

Men tack! Och detsamma :) du är jättesöt. Låter som att du haft det jobbigt, men glad för din skull att det går bättre. Ska absolut kika in här igen! Kram på dig :)

2008-10-08 @ 22:27:48
URL: http://lisabjernhagen.blogg.se/
Postat av: Kim Von J

söt profilbild :)

2008-10-08 @ 23:04:06
URL: http://kimj.blogg.se/
Postat av: Helena

Förstår att det blir jobbigare på hösten/vintern. Nästan alla med muskel/ledbesvär brukar ju bli dåliga under dessa årstider =/



Men det är bra att du kämpar på =) Såg att du besökte Örebro titt som tätt. Min hemstad =)



Hoppas du får sova gott =)

Kram

2008-10-08 @ 23:34:51
URL: http://misspoodle.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej

Lider verkligen med dig, kan inte ens föreställa mig hur det känns men sänder iaf en tanke.



Har oxå vare med i Restaurangshowen, för 100år sen känns det som =)



Ha det fint

Kram K

2008-10-09 @ 06:15:50
URL: http://lillak24.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0