Behovet tillfredställt



Hej där!

På psykologin i skolan har vi pratat om vilka behov människan har, och hur viktigt det är att få tillfredställa dom.
Om jag har ett behov att plugga för att det ska gå bra i skolan, och jag har pluggat och gjort mina läxor, då har jag tillfredställt mitt behov. Och det är precis vad jag har gjort nu, för nu har jag pluggat färdigt för idag!

Ganska kort skoldag idag, skönt!
Började som vanligt med ljudteknik, och idag pratade vi om mikrofoner!
Det är faktiskt ganska intressant, för det finns så mycket som man inte vet.
Att det går att sjunga och prata i dem vet ju alla, men att man tex kan få samma ljud från dem oberoende från vilket håll man står, kanske inte alla vet.
Fast det beror ju självklart på vilken sorts mikrofon det är, och lite andra saker.
Kanske inte är så vanligt heller att man pratar om en njure, eller supernjure på en mikrofon?
Det har vi pratat om idag, och det var faktiskt lite intressant. I alla fall om man är intresserad! ;)

Idag har jag inte haft så ont, inte under dagen i alla fall.
Jag kan få mer ont på kvällen, men ibland klarar jag mig utan det också.
Har faktiskt bara haft ont i huvudet idag, man får vara glad för det lilla, det kunde ju ha varit värre!

Snart är det helg också, ska bli skönt!
Känns som om jag gör läxor varje dag, så det är skönt att ta det lungt och slippa det under helgerna.
Nu är det ju inte heller så långt kvar tills vi har lov, och nästa torsdag har vi studiedag!
Men det som nästan är bäst den här skolveckan är att jag har sovmorron till 10.25 imorron! Det kan inte bli bättre!




Kommentarer
Postat av: Jessica Anshagen

Svar: Det var så lite så :) Hoppas du får en bra torsdag!



Sov så gott.

2008-10-02 @ 01:19:25
URL: http://www.jessi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0