Äntligen snart lov!


Heej!

Åh, va skönt jag tycker att det är att den här dagen snart är slut!
Jag har varit spänd hela dagen fram tills jag har haft mina två prov, i svenska och idrott&hälsa.
Men det hade jag ju inte behövt vara! Det gick mycket bättre än vad jag trodde, och proven var lättare än vad jag hade föreställt mig att dem skulle vara. Va synd det är att man inte vet sånt i förväg. Tänk vad energi man skulle spara då!

Idag har jag haft ont i min högra axel och nacke. Jag tror att det till mesta dels beror på att jag har varit så spänd.
När man spänner sig så får man ju mer ont, och det har jag verkligen känt idag. Inget roligt alls, men nu känns det bättre!
Kom hem från skolan vid 16.20 ungefär, för vi slutade sista lektionen som var psykologi vid 16.00.
När jag kom hem tittade jag på TV en stund och sov lite, jag var så fruktansvärt trött.
Nu är jag piggare och jag har precis lagt ifrån mig naturkunskapsböckerna, för jag har prov i det imorron.
Det kommer verkligen kännas som en lättnad imorron, när alla prov är klara och det efterlängtade lovet äntligen är här!
Den här veckan har jag ju haft fyra stycken prov. Det känns som mycket, kanske just för att vi i min klass inte är så vana att ha så många prov på en och samma gång, och därför känns det jobbigare!
I andra länder som tex Kina, kan man ha 4 prov på en dag! Dem skulle säkert säga att 4 prov på en vecka är lyx.
Och på universitetet kan man ha två tentor på en dag, där man kanske minst måste sitta 4 timmar på varje.
Så man kan verkligen säga att allting är relativt, vad man tycker är jobbigt, vad som är lyx och vad som inte är det.
En sak som är bra att tänka i såna lägen är, att det finns alltid dem som har det värre! Det är en väldigt bra tröst, det tycker i alla fall jag! Med det menar jag inte att man ska glädjas över att andra har det värre, men det känns bra att tänka så. Om jag har en jobbig dag med värken, kan jag tänka på att jag har haft det mycket värre förut när jag var mindre, eller att det finns andra som har mycket värre värk än vad jag har. Det ger faktiskt en tröst. Vad tycker ni?




Kommentarer
Postat av: emilia

SV: varsegod :) aa det gjorde det.



ha det bra :)

2008-10-23 @ 19:36:03
URL: http://lifeisajoke.blogg.se/
Postat av: Magda

aaah tack vad kul :)



oj vad hemskt, sköntatt höra att d blivit bättre.

får läsa o se hur d går för dig :D

2008-10-23 @ 21:03:27
URL: http://bokstavenm.blogg.se/
Postat av: Tina

Önskar dig en fin helg!

2008-10-24 @ 10:16:09
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: viktoria

Skönt att höra att allt är bättre ;D

och att du får leva ett normalt liv som alla andra.



Ha en kanon bra helg !

KRAM

2008-10-24 @ 15:27:44
URL: http://viickii.blogg.se/
Postat av: emelie

svar: det var så lite så :)

2008-10-24 @ 16:06:14
URL: http://emeliesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0