Det gick lättare än vad jag trodde!


Heej!


Vad den här dagen gick lättare än vad jag trodde att den skulle göra!
Jag oroar mig alldeles för mycket för allting, för i slutändan så ordnar sig ju allting som man oroar sig för.
Jag måste verkligen lära mig att det är så!
Anledningen till att jag trodde att den här dagen skulle kännas lång och jobbig, var för att jag skulle sluta kl 15.45 och vara vid orkestern innan 17.00 för orkesterrep. Jag trodde att jag skulle vara jättetrött och inte alls orka åka dit efter skolan, när jag inte skulle hinna vila innan.
Men det var där som jag hade fel! Okej då, jag erkänner att jag var trött efter skolan innan jag skulle iväg till orkestern, men det gick lättare än vad jag trodde.  Jag var ganska pigg, och det beror nog på att jag inte har haft så ont idag!
Tänk om jag hade vetat det i morse hur bra allting skulle gå, då hade jag inte behövt lägga ner den energin på att oroa mig.
Det är lätt att vara efterklok, som man brukar säga!

Idag är det presidentval i USA, något som det har pratats mycket om i skolan idag.
Vi har haft samhällskunskap två gånger, och där har vi pratat om det, kollat på debattklipp på youtube och läst lite texter om det på internet. Imorron har vi i uppgift att ta reda på vem som vann valet. Det kommer nog inte vara så svårt, det lär vara det första man läser om på datorn, och det första man ser på TV:n.

Något annat som aftonbladet.se har skrivit om, som inte handlar om presidentvalet, är om Lars i Idol.
Han har ju skrivit saker om idol i sin blogg, som jag inte har läst, och då har det blivit en stor diskussion kring detta.
Det pratas om att man vill att Lars ska hoppa av, och Marie Picasso som var idolvinnare förra året, har också sagt att hon vill att han ska hoppa av.
Vad tycker ni, tycker ni att Lars framträdande i fredas när det var schlagertema, och framträdandet för två veckor sedan när det var ABBA-tema, var bra eller dåligt? Tycker ni att han ska hoppa av eller stanna kvar?



Kommentarer
Postat av: Eva

Det är väldigt lätt att oroa sej över saker och ting som har med framtiden att göra, vare sej det är imorgon eller längre fram. Jag kan också göra det, men jag försöker att inte låta oron få ta över för oftast är det ju faktiskt så att man oroade sej helt i onödan. Allt brukar lösa sej på bättre sätt än man trott. :o)



Jag är kanske den enda som inte hängt med i Idol... så jag vet inte ens vem Idol-Lars är. ;o))

Jag måste nog uppdatera mej lite tror jag. Vet du om man kan se programmet eller så någonstans på nätet?



Ha en fin kväll!



/Eva

2008-11-04 @ 19:58:30
URL: http://blixman.blogg.se/
Postat av: Ullis

Tack vad kul att du tycker de :)

Har inte läst din än men ska göra det nu för den verkar vara intressant. Frågan angående Lars så tycker jag verkligen att han ska åka ut. Allt nar han gör av idol i alla intervjuver är ju bara pinsamt. Om han tycker att det är fönerdings tv så fattar jag inte varför han inte hoppar av istället för att "förnedras" vecka ut och vecka in. Haha nu blev det här långt inlägg men så tycker jag i alla fall ^^

2008-11-04 @ 20:21:44
URL: http://ulrikalinde.blogg.se/
Postat av: Anonym

hejsan. jadå det känns som en passande linje för mig och jag trivs jättebra..e inne på min 4.e termin så har ju en bit kvar men än så länge har det varit bra. ibland är utbildningen lite flummig men för det mesta bra.... :) lycka till i framtiden och med socionomutbildningen om det nu blir vad du väljer :)

2008-11-04 @ 21:42:20
URL: http://jjossis.blogg.se/
Postat av: Heléne Sundling

Kurviga tjejer är fint! :)



Lars kan hoppa av.. eller så hoppas jag att han åker ut! :)

2008-11-04 @ 22:51:17
URL: http://helenesundling.blogg.se/
Postat av: Sanna E

ok jag tror jag förstår :)

Men är det ngt du lider av ngt större eller har du lärt dig att leva med det>?

2008-11-05 @ 00:46:00
URL: http://sannae.blogg.se/
Postat av: rebecka

SV: självklart kommer jag att kolla in fler gånger :)



Och som ett svar till inlägget! Ut med Lars, han beter sig inte som man ska göra, jag håller med de i juryn, han tar upp en plats för någon som förtjänar den..

2008-11-05 @ 13:28:31
URL: http://rebeckadjerf.blogg.se/
Postat av: sara

Hoppa av! Gud, han säger ju att han inte vill vinna o att han redan är en färdig artist som bara använde idol för att bli upptäckt...

2008-11-05 @ 22:43:04
URL: http://snuffsaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0