Vinterland


Heej!

Åh, nu har det verkligen börjat på att snöa här ute!
Det har snöat hela dagen idag, ända från morronen när jag gick upp, tills nu. Det kanske fortsätter att snöa ännu längre, det får man se imorron när man vaknar! Det är i alla fall riktigt mysigt ute nu, även fast snön ställer till det ute i trafiken tex.
Det blir halt och händer lätt olyckor, usch, det är det som inte är bra med snö.
Om vi inte tänker på det, så hoppas jag att snön kommer att ligga kvar ett tag till. Jag har hört att det ska bli plusgrader senare i veckan, men vädret ändras ju ganska snabbt ibland. Än så är det ju bara måndag, så vi får väl se!

Idag gick jag till skolan ända till kl 16.20. Jag blir så trött över att gå så länge, men det är i alla fall bättre än vad det brukar vara, för att vi har inget inviduelltval nu i två veckor till och därför får vi sovmorron istället för att börja kl 08.00.
Så när jag kom hem vilade jag en stund för att jag var så trött. Skönt att jag inte har några läxor att göra idag!

Och imorron är det skola och efter det är det orkesterrep. Men på onsdag, så är jag ledig och behöver inte gå till skolan.
Det är för att min klass och de andra på estetprogramet ska till Stockholm och gå på Dramaten och se Hamlet!
Varje år gör estetprogramet en resa, för det ingår i våran utbildning att få göra det.
Men jag kan inte följa med, och det gjorde jag inte förra året heller, för jag orkar inte en heldag inne i Stockholm där jag måste gå långt och mycket, och inte kan få sitta och vila när jag vill. Det är skillnad när jag åker med familjen, för då kan vi vila så ofta jag behöver, och det blir lättare. Jag skulle även få jätteont av en sån resa. Om jag har otur så kanske jag skulle få ont i flera veckor efteråt. Som när vi var i Stockholm i somras, då fick jag ju så ont i min högra fot och den blev svullen och jag behövde ha bandage och allsolsprit på i flera veckor. Därför är det absolut inte värt det, för mig att göra det.
Hamlet som de ska gå och se på Dramaten, börjar vid kl 19.00 och jag vet inte när den slutar. Jag vet bara att de beräknas vara hemma vid 02.00 på torsdag. Jag skulle aldrig orka upp samma dag och gå i skolan. Jag behöver sova ordentligt för att jag ska orka med. Visst är jag ledsen för att jag inte kan följa med, det skulle ju va skitcoolt att se Hamlet på Dramaten! Men eftersom att jag mår som jag mår, är det inte värt det. Jag skulle vara mer ledsen om jag följde med, och jag fick sitta på bussen hem och ha så ont att jag skulle tjuta. Och att jag skulle må så dåligt efteråt.
Dramaten finns ju kvar, och Hamlet också för den delen så det finns ingen anledning att vara ledsen över det.
Jag kan ju se en teater på Dramaten en annan gång, på "mina egna vilkor", så att säga!

Kommentarer
Postat av: Chacha

sv: ja precis, nej usch jag gillar inte heller glögg hahamen älskaar doften av det :)!

haft en bra dag?

2008-11-24 @ 22:10:24
URL: http://spellme.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hoppas dock inte på mer snö, men de får göärna vara såhär, vi har ngn meter nu vi :)

2008-11-25 @ 06:00:32
URL: http://fronda.blogg.se/
Postat av: Louise

ah okej!

Jag har jobbat idag, sedan har jag inte gjort så mkt mer. :)



Hur är det idag då?



Puss!

2008-11-25 @ 16:28:46
URL: http://lowice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0