Inte så långt kvar som man kan tro


Hallå där!

Åh vad jag känner mig trött nu!
Jag har precis gjort klart läxan som jag hade i idrott idag och spelat klarinett.
Kände att jag blev jättetrött nu efter det, så nu blir det att bara koppla av och inte göra någonting.
Det kan verkligen behövas ibland!

På eftermiddagen idag kom det snö här!
Vi i klassen satt inne på lektionen när det började falla ner lite snöflingar, och efter en stund så snöade det ganska så mycket. Det är mysigt att sitta inne där det är varmt och kolla ut genom fönstret och se på när det snöar.
Jag vet inte hur länge det snöade, men efter en stund så började det att regna istället! Så trist, att vädret aldrig kan bestämma sig för en sak. Det värsta är om det här slasket kommer att frysa på. Då blir det inte roligt att gå ut imorron!
Men nu ska vi inte ta ut sorgerna i förskott, imorron kanske det är är plusgrader istället för minusgrader!

Idag på engelskan fick vi en planering där det stod vad vi ska göra på lektionerna fram tills jul.
När man först tittar på pappret så ser man ingenting speciellt, men sen så ser man att det faktiskt inte står så många datum på pappret! De datum som står är bara fram tills jul, och sen står det inget mer. Det är faktiskt inte alls långt kvar till jullovet! Det är inte alls många veckor kvar, det kommer gå jättefort den här sista tiden som är kvar!
Det känns kanonbra verkligen, för snart har man ett nästan ett  tre veckors lov framför sig. Bättre kan det inte bli!
Och när vårterminen börjar igen, så har jag och min klass bara halva gymnasietiden kvar! Då har vi redan gått 1,5 år, och har lika mycket kvar. Jag tycker att den här tiden har gått jättesnabbt nu, och resten av tiden kommer ju gå lika snabbt den! Snart är det den 9 juni 2010(vår lärare har redan sagt vilket datum vi tar studenten) och vi har gått klart skolan.
Det känns konstigt faktiskt, att man har gått så många år i skolan och sen är det helt slut.
Sen måste man börja leta jobb eller söka in till olika utbildningar (i mitt fall socionomutbildningen på Örebro universitet) och klara sig på egen hand. Då har man ingen skola som faktiskt är en trygghet, man har någonting att gå till varje dag.
Det finns  säkert många som tycker att skolan är trist och jobbig, men när den inte finns kvar så kommer det att kännas också. Efter att ha gått 12 år i skolan och sen inte veta vad man ska göra sen, kan inte vara lätt.
Men nu säger jag inte att det inte ska bli skönt att ta studenten, det kommer ju kännas underbart och vara skitkul!
Året som man har räknat ut för flera år sedan, det året man ska ta studenten. Dagen som alla längtar till.
Det jag säger är bara att det förmodligen( jag vet ju inte det nu) kommer kännas konstigt att inte längre ha någonting att gå till varje dag, om man inte fixar ett jobb eller en utbildning. Men vad vet jag, det här är ju bara mina egna tankar och funderingar.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Att göra ingenting är det bästa som finns ibland :) kan dock vara tråkigt ibland :P

2008-11-19 @ 19:41:29
URL: http://fronda.blogg.se/
Postat av: stina

tack:)

jobbigt med ditt handikapp,

men tur d går åt d bättre hållet:)

2008-11-19 @ 20:01:50
URL: http://kittygitty.blogg.se/
Postat av: Louise

Nä, inte så mkt alls.

Fredag blir det bio, sen får jag se vad som händer. :)



Själv då?



Puss!

2008-11-19 @ 20:08:11
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Matilda

Sv: Skolan och träningen!

2008-11-19 @ 20:22:42
URL: http://elitcyklist.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag visste i mellanstadiet vad jag skulle göra på gymnasiet, och sen på högstadiet så visste jag vad jag skulle göra efter gymnasiet. Jag har alltid gillat att veta, att ha någonting att blicka fram emot. Just nu har jag tagit gap year dock och jobbar på Procter & Gamble i Newcastle för att få lite tid att andas och uppleva lite "annat" innan jag flyttar neråt i landet för att plugga juridik. Känns tryggare så. :)

2008-11-19 @ 20:25:35
URL: http://piccadillytears.blogg.se/
Postat av: Jennifer.

Svar på din kommentar:

Tack så hemskt mycket!



Jag tycker det är stark av dig att stå upp för det, och vilja visa världen hur det är liksom.

Jag ska försöka titta in då och då.

2008-11-19 @ 22:13:02
URL: http://jennifersvardag.blogg.se/
Postat av: Hanna

helt dant de du säger :) händer idag då?

2008-11-20 @ 05:59:25
URL: http://fronda.blogg.se/
Postat av: natta

nej,det är inte alls långt kvar till julen:)

2008-11-20 @ 11:47:21
URL: http://nathaliesaviluoto.blogg.se/
Postat av: emelie

vilken söt rosa blogg du har :D

2008-11-20 @ 18:53:15
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0