Och så var det söndag igen


Hallå!

Då var det söndag igen då! Veckorna går bara snabbare och snabbare, och helgerna lika så.
I den här takten är det inte långt kvar till jullovet, va skönt det ska bli!
Och idag är det bara 2 veckor kvar innan vi får tända första ljuset i adventsljusstaken. Mysigt!

Idag har jag mest tagit det lungt och vilat, men jag har även pluggat matte och spelat klarinett.
Vi har ju musikuppspelning på tisdag, men jag känner att jag kan min låt så bra så det kommer inte alls bli några problem på tisdag när jag ska spela upp. Det känns alltid bra att vara väl förberedd och veta att man kan det man ska göra!

Idag när vi satt och åt mat började det snöa utanför! Visserligen var det snöblandat regn men man såg flingorna virvla runt där ute i alla fall. När det är mulet och regnit ute, längtar jag till snön och vintern! Det är konstigt, för jag gillar inte snö så mycket egentligen, jag tycker mest att det är mysigt före och under jul och nyår, men att det sen inte spelar så stor roll så länge det inte är slask ute. Men anledningen till att jag längtar är väl för att det är mycket mysigare med snö än regn, och att det snart är jul.
När jag var liten var snön det bästa jag visste! Jag var alltid ute och åkte pulka här utanför( vi har en jättebra pulkabacke utanför huset) och tyckte att det var jättekul även fast det blev varmt och svettigt och jobbigt att springa upp för pulkabacken hela tiden. Jag åkte inte bara pulka, utan också längskidor! Jag kunde inte åka särskillt bra, jag gick mest med skidorna på, men det spelade ingen roll för mig för jag tyckte att jag kunde åka ändå. Även spark åkte jag när jag var liten, det var också kul. På den tiden kunde jag vara ute i snön och bygga snölyktor och snökojor i flera timmar i sträck, även fast det var många minusgrader ute, för att det var så roligt.
Men nu har jag ju växt ifrån att leka i snön, och jag tycker att den mest är i vägen. Det är jobbigt att gå i snö, det är kallt och halt och jag ramlar lätt. Men snö på jul och nyår ska det allt vara, för det blir sån julstämning då.
Jul och nyår utan snö vill jag inte ha, då vill jag ha snö i stora lass!
Vad tror ni, tror ni att vi får en vit jul i år?
Det hoppas jag på att vi får!


Snö i stora lass vill jag ha till jul!

Kommentarer
Postat av: Louise

Härligt!

jodå det är finfint med mig också.



Händer nu i veckan då?

Puss!

2008-11-17 @ 17:07:23
URL: http://lowice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0