Uppspelningen



Hallojs!

Nu är äntligen musikuppspelningen gjord, åh så skönt det känns! Nu är det en sak mindre att tänka på!
Igår lovade jag att jag skulle berätta om hur spelningen gick idag, och det ska jag göra nu!
Vi hade vanliga lektioner från kl 08.40 till 9.25, då vi fick åka till kulturskolan för det var där uppspelningen skulle vara.
När vi kom dit ställde vi i ordning alla saker, och jag värmde upp klarinetten lite genom att spela några teknikövningar för att klarinetten skulle bli ordentligt varm och mina fingrar också för den delen.
När allting var klart, var det dags att börja! Och gissa vem som var först ut, jag!
Jag skulle spela låten The entertainer ur filmen Blåsningen och min klarinettlärare skulle spela andrastämman till, och till det fick vi pianokomp! Jag var nervös eftersom att jag var först ut, men allting gick jättebra så jag hade ju inte behövt vara nervös! När jag hade spelat klart låten var det jätteskönt att få sätta sig ner vid de andra, och att jag var klar med mitt!
Det kändes bra, för då kunde jag lyssna på de andra istället. Det var många som spelade gitarr, men även piano och sång fick vi höra. Alla var verkligen grymt duktiga, så det var jättekul att lyssna på. När alla hade spelat klart fick vi åka tillbaka till skolan igen, och det spöregnade ute! Usch, det är inte roligt alls med sånt väder. Då vill man bara stanna inne och inte gå ut alls.

Efter skolan som slutade vid 15.40 åkte jag hem en stund, innan det blev dags att åka iväg till orkesterrepet!
Det blir ganska stressigt att komma hem från skolan, och sen äta innan jag måste åka iväg igen.
Men det går ganska bra ändå. Det är väldigt skönt när man väl är hemma sen och kan koppla av och veta att det inte är någonting mer man ska göra! Och inga läxor har jag idag heller, för engelskaläxan gjorde jag redan igår.
Det är skönt att i alla fall ha en dag i veckan då man inte behöver göra några läxor.

Nu ska jag ta det lungt för idag och koppla av och titta på TV sen.
Ni får ha det så bra, så hörs vi imorron!

Kommentarer
Postat av: malin

Vad härligt =) Nae, det har väl inte gått så bra.. Ligger fortfarande på samma period med mycket! Men det håller på att bli bättre nu i alla fall! Skönt det! Kan ju behövas! Vad var det du pluggade? :)

2008-11-18 @ 20:12:15
URL: http://mermalin.blogg.se/
Postat av: Matilda

läget? :D

2008-11-19 @ 17:43:31
URL: http://elitcyklist.blogg.se/
Postat av: Matilda

Just fine here! Dock så jädra mycket att jag snart får nog, haha!

2008-11-19 @ 19:13:30
URL: http://elitcyklist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0