Ledig dag



Hallå!

Idag har jag varit ledig ifrån skolan, eftersom att de andra från estetprogramet är i Stockholm.
Det har verkligen varit jätteskönt att ha varit ledig, inga fel alls! Imorse sov jag ut, och senare på dagen så har jag kollat på den där filmen som jag fick låna igår, som skulle handla om Shakespear och Hamlet.
Den var bara 30 minuter lång, men jag fick ändå reda på en del saker som jag inte visste förut och det var ju bra!
Svenskan som de pratade var lite svår att förstå bara. De använder inte den ordföljden som vi använder idag, och en massa konstiga ord. Tur att vi inte använder oss av såna ord idag!
Har även gjort lite andra skolarbeten, och tagit det lungt och vilat. En dag ledigt i veckan borde man allt ha oftare, tycker jag!

Imorron är det vanlig skoldag igen, och då får jag höra hur de hade det i Stockholm!
Har ju hört att det har varit oväder i Stockholm tidigare i veckan, så hoppas att det inte var alltför dåligt väder idag i alla fall.
På fredag så är det inte riktigt en vanlig skoldag, för då ska vi ha Brytdag. När vi har brytdag går vi inte efter schemat ( bara på första lektionen) och sen får vi gå till olika klassrum och få hjälp och göra klart det som man ligger efter i.
Tex om man har missat några prov, eller något annat. Läxor kan man ju också passa på att göra!
Nackdelen är bara att vi går längre nu på fredag än vad vi brukar, kanske till kl 14.00 eller så, och i vanliga fall går vi till 10.45. Känns lite surt, men men. Det är ju bra att vi får tid i skolan till att göra klart saker, för då slipper man ju göra det hemma eller någon annan gång. Så fördelar finns det ju självklart också!

Kommentarer
Postat av: natta

vilken bra idé det där med brytdag.borde alla linjer ha!o helgen borde bestå av 3 dar:D



sv:nej.visst var den ful(?!)

2008-11-26 @ 23:02:34
URL: http://nathaliesaviluoto.blogg.se/
Postat av: Louise

haha det är lugnt!

Jag jobbar på ett bemaningsföretag. :)



Jo, samma här! Ska hoppa i säng snart tror jag.

Händer imorgon då?



Puss!

2008-11-26 @ 23:09:39
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Chacha

aha okej så skönt :)

jag kom precis till skolan och nu håller vi på att öva på våran musikal :)

kram

2008-11-27 @ 08:46:50
URL: http://spellme.blogg.se/
Postat av: LIFE BY Marielle

Riktigt bra med såna dagar, vi brukar få ledigt ifall vi gjort alla prov och läxor :) så det är en fördel att göra allt i tid om man kan ändå!



Ja precis =) har precis käkat lussebullar nu saknas bara julmust hehe.. KRAM

2008-11-27 @ 17:55:07
URL: http://mariellem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0