Heldag i Västerås


Hejsan!

Nu har jag klantat mig igen som jag har gjort en gång förut. Igår skrev jag ett inlägg om att jag skulle till Västerås till Nisses, men jag glömde publicera det, och istället blev det bara sparat som ett utkast. Så det kom upp idag istället!
Aja, bättre sent än aldrig brukar man ju säga!

Gårdagen i Västerås var jätterolig! Det var så roligt att åka iväg till Västerås, och hela Nisses var fullt med julpynt från golv till tak nästan. Det var jättemysigt och roligt att vara där! Jag har aldrig varit i Ullared, men jag vet att Nisses är mindre, men ändå är det ett jättestort varuhus! Om ni någon gång får vägarna förbi Västerås, så kika in på Nisses!
De säljer jättemycket saker och allting är billigt. De har jättemycket fina muggar och glas, köksgrejer, ridgrejer, plastblommor, skor, väskor, parfymer, leksaker, spel och ett café och en resaurang och en massa mer saker. De har hur mycket saker som helst, helt enkelt! Jag köpte en del julklappar där nere, och en jättegod parfym som var kopia av en av Paris Hiltons parfymer. Den luktade verkligen jättegott!

Efter att vi hade varit på Nisses i flera timmar, åkte vi till IKEA som också fanns i Västerås. Där gick vi också länge och tittade, och åt god mat. Sen när vi hade varit på IKEA, gick vi över till Hälla Shopping, som låg alldeles intill!
Det var ett shoppingcenter som typ är som Marieberg där de har olika affärer. Men vi var bara inne på Guldfynd och Lindex, för jag mådde inte alls bra. Jag hade inte så ont i fötterna eller resten av kroppen, men huvudet gjorde desto ondare! Jag fick migrän och mådde jätteilla, så jag orkade inte gå så mycket inne på Hälla Shopping av den anledningen.
Det var som mamma sa: När Marie säger att hon inte orkar gå i affärer mer, då mår hon verkligen dåligt.
Haha, jag tycker att det var kul, för det stämmer verkligen! Även fast jag har ont, så har jag viljan att fortsätta att gå i affärer.
Men inte igår, för då värkte huvudet väldigt mycket. Det var därför jag inte skrev något igår när vi kom hem, för då vilade jag istället. När jag hade vilat en stund så var huvudvärken borta! Det var så skönt, verkligen en lättnad.

Men dagen i Västerås var verkligen jättekul igår! Vi får snart åka dit igen och kolla. Igår var vi där en heldag, vi åkte ungefär vid 09.40 och var hemma vid kl 18.30. Riktigt roligt var det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0