Juldagen!


Hejsan!

Åh, vilken underbar och mysig julafton jag hade igår! Det var en jättebra dag! Jag hoppas att ni har haft en lika bra julafton som jag har haft, =)

Igår när jag vaknade så snöade det ju, som jag skrev igår! Jag hade hoppats så på att få snö, men jag trodde inte att det skulle bli någon, eftersom att det har regnat dagarna innan och för att vädret har sagt att det inte skulle bli snö. Men det blev det! Visserligen inte så mycket, men för mig har inte det någon betydelse. Det lilla som kom gjorde ju så att vi kände julstämning i alla fall! Utanför mitt hus har vi en alldeles perfekt pulkabacke, och barnen var ute och åka på den lilla snön som fanns. Mysigt!

När Kalle Anka var på TV:n så åt vi julmat! Det är ju så gott, tycker jag! Även fast jag kanske inte äter så mycket av det, men det som jag tycker om smakade hur bra som helst! Man blir fruktansvärt mätt bara, men så är det ju alltid. Det var riktigt trevligt!
Sen senare på julaftonen så delade vi ut julklapparna! Jag tycker att det är lika roligt som jag tyckte när jag var liten!
Jag fick en massa bra och roliga saker som jag hade önskat mig! Jag blev verkligen jätteglad och nöjd över det som jag fick! Några av sakerna var en klocka, manikyrset, Victoria Backhem parfymen och hudlotion som luktar hur gott som helst! böcker, spa-produkter och en massa mer saker! Det var verkligen jätteroligt! Och på kvällen satt vi och mös och åt godis och vi provade på en ny sak som vi aldrig har gjort förut. Nämligen saffranspannkaka! I den har man naturligtvis saffran i, risningsgröt, ägg, socker, salt och säkert någonting mer. Smakade faktiskt gott!
Om jag skulle sammanfatta hela julaftonen som var igår, så skulle det bli med orden otroligt roligt och hur mysigt som helst!

Idag på juldagen, har vi ätit rester av julmaten från igår! Jag tycker att julmaten alltid är godare dagen efter, jag vet inte varför. Även fast den är god på julaftonen, så är den mycket godare på juldagen. Det bara är så helt enkelt!
Tagit det lungt har jag gjort idag också, och börjat måla fransk manikyr på ena handen! Jag har inte hunnit med andra handen än, för jag är så noga och vill att det ska bli bra.
Imorron kommer min syster Malin och hennes sambo Adde hit, så ska vi byta julklappar med dem! De var inte här igår, för de firade jul hos Addes familj igår. Vartannat år är de här, och vartannat år är de hos honom. Nästa år kommer det bli ännu roligare när de är här, för då har de ju också fått en bebis! Kommer bli hur kul som helst! Så imorron ska vi byta med dem och umgås och äta god mat, men det blir inte julmat en tredje dag. Kommer bli roligt!
Min bror som också firar jul hos sin sambo Sonja i år, var inte heller här igår. De har också varannat år där och här. Men de kommer antingen på söndag eller måndag, ska bi jätteroligt att träffa dem också! Och på lördag ska vi åka på mellandagsrean i Örebro! Det är verkligen ett måste varje år! =)

Nu ikväll ska jag titta på Stjärnorna på slottet som är kl 20.00 i svt1 tror jag! Det är ett väldigt bra program tycker jag, och det går alltid vid jul. Så det ska jag snart titta på.
Nu får ni ha en fortsatt bra juldag, så hörs vi imorron!


Kommentarer
Postat av: LIFE BY Marielle

Mycket fina klappar du fått lät det som :) Hoppas du haft en bra jul ♥

2008-12-26 @ 11:21:23
URL: http://mariellem.blogg.se/
Postat av: Perfektion by Emma

- mys-pys. har julen varit bra hittills eller?'



själv har den varit strålande med mina nära, och fina klappar och god mat.

2008-12-26 @ 11:40:10
URL: http://perfektion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0