Mellandagsrea


Heej!

Idag har jag och min familj varit i Örebro på mellandagsrean! Vi åkte in till stan för en gångs skull, istället för Marieberg, och tur var nog det tror jag. På Marieberg var det nog ännu mer folk än vad det var på stan!
Åkte in gjorde vi ungefär vid 11.00, och kom inte hem förrens vid 17.30 tror jag.

I affärerna är alla som tokiga, och de drar och sliter och köerna är jättelånga. Det är varmt och alla trängs och ingen tar hänsyn till någon. De knuffas och slåss och gud vet allt, men ändå fast man vet det så vill man ju åka dit!
Inne på Gina Tricot såg jag en tröja som jag ville titta på, och då kom det en tjej och drog i min tröja som jag höll i! Vad håller hon på med tänke jag, men jag drog tillbaka och fick den. Haha! Sen när vi skulle ut ur den Gina Tricot (finns nämligen två i stan) så mötte vi Chenfei och hennes mamma! Vilken överraskning det var, jag visste inte att hon var där! Det var mamma som såg henne först, och då såg jag dem också. Var jätteroligt att träffa dem igen, men jag ska träffa Chenfei på lovet också. =)

Vi gick in i nästan alla affärer, och i alla var det lika mycket folk och köer. Men jag tror faktiskt att det var mer folk igår än vad det var idag, även fast det var mycket nu också. Men jag gjorde några fynd i alla fall, som jag blev riktigt nöjda med!
Jag köpte två par toppar på Gina Tricot, jättefina var dem! Sen köpte jag ett par jeans som jag gillade på Lindex, och örhängen på Glitter och snygga svarta hårnålar! De ser inte ut som vanliga hårnålar, och jag har letat länge efter såna som jag vill ha, och idag hittade jag det. Så det var bra!

Har ni varit på mellandagsrean någonting än?
Men mitt bland allt folk som är, så ser jag folk som kollar på hur jag går. Det är något som gör mig fruktansvärt irriterad, och jag fattar inte varför folk aldrig lär sig att de inte ska glo så förbannat mycket! Små barn som tittar, bryr jag mig inte lika mycket om. Jag tänker att de är barn, men jag glor lika mycket tillbaka på dem.  Dem som är i min ålder säger jag till på ett lika otrevligt sätt som jag tycker att de är när stirrar på mig när jag går. Men det som jag tycker är allra värst, är när vuxna glor! Jag tycker att de borde veta bättre att man inte stirrar ut någon som har svårt att gå, eller har något annat funktionshinder eller vad det nu kan va. De borde fatta att man inte ska göra det. Men de gör de inte. Det gör mig väldigt arg, och därför går jag ibland fram till dem och säger vad jag tycker. Kan vara tex: Vad glor du på? Har du fått ögonen i julklapp? eller andra saker, det beror på. Ibland tittar jag bara på dem så att de ser att jag har sett vad de har kollat på.

Nu när vi kom hem så har jag tittat på en film och vilat. Jag var så trött efter allt springade i affärerna, så det var skönt att ta igen sig en stund. Nu ska jag snart gå fran datorn och göra någonting annat!
Ni får ha en fortsatt bra dag alla!



Har ni varit något på mellandagsrean än?

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag var på mellandagsrean igår. Vilket kaos! Gina gick knappt gå in på, fyfan haha :D

svar; jag fick den inte ;( men jag ska köpa den sen kanske. Jag har inget större behov av den just nu egentligen :) Mitt hår är för kort för att fixa volym med, så det skulle antagligen bara stå upp som en mohikanfrilla eller nåt! hahah:)

Fick du nåt fint i Julklapp ? :)

2008-12-28 @ 13:29:30
URL: http://evelinaalexandra.blogg.se/
Postat av: Karin

tack:)

2008-12-28 @ 13:56:04
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Marielle

Var med och tävla om priser från ett kritvitt ställe på blogg.se's största bloggtävling! Det enda du behöver göra är att besvara en fråga. :-) Kram

2008-12-28 @ 14:58:22
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0