Julklappsbyte!


Hallå!

Vad skönt det är med jullov nu! Även fast jullovet kanske inte har börjat riktigt än, om man tänker sig att det gör det på måndag, så känns det ändå så skönt! Det känns att det är lov, för jag kan koppla av och vet att jag inte ska till skolan efter helgen.  Det kommer bli ett riktigt bra och skönt jullov, det känner jag på mig!

Idag har jag varit med en av mina bästa kompisar Sanna! Hon kom till mig idag på eftermiddagen, för vi skulle byta julklappar! Det gör vi varje år, och det är alltid lika roligt tycker jag! Av henne fick jag ett chokladljus och ett ljusfat!
Ljusen var så coola, för de såg ut som en riktig chokladkaka! Det var fyra rutor som inte var delade, och på dem stod det upp hjärtan! Har aldrig sett såna ljus förut, riktigt fina var dem! Hon berättade att man kunde bryta rutorna också, så att man kunde elda ett i taget! Till ljusen fick jag ju som sagt ett ljusfat, och det var också jättefint! Det var svart med fina blommor på! Det är alltid så kul att byta julklappar! Spännande att öppna paketen för man vet aldrig vad man får.
Så nu har jag bytit julklappar med mina två bästa kompisar, Chenfei och Sanna! Nu är det bara julafton kvar! Längtar! =)

Och på tal om julafton, så är det ju inte långt kvar nu! Bara fyra dagar kvar, det går fort! Jag vet när man var liten, då var julafton bästa dagen på året, och sin födelsedag förstås. Man blev så glad över alla paketen och det var så spännande och man tjatade om julafton flera veckor före. Var nästan svårt att sova dagen innan. Nu tycker jag fortfarande att det är lika kul, men det är minst lika kul att ge, om inte roligare! Att se vad dem tycker om julklapparna, och att umgås och äta julmaten och allting! Och en sak till som jag tyckte var roligt på julafton, det var snön! Om det var någon snö på julafton, vill säga. Jag tycker fortfarande som jag tyckte när jag var liten, att det ska vara snö på julafton! Det blir sån stämning av snön, det blir mycket finare! Helst av allt ska det ju snöa när man vaknar på julaftonsmorgonen.
Nu när jag tittar ut så regnar det ute och är plusgrader. Får hoppas på att det blir snö på julafton, än är det ju 4 dagar kvar, så vi får hålla tummarna för en vit jul!



Sanna och jag för flera år sedan.
Här gick vi nog i 9:an tror jag.
Måste ta lite nya bilder. =)

Kommentarer
Postat av: Chacha

bara sanning, åh tack :)!



vilken söt bild på dig och din vän!

2008-12-20 @ 20:54:25
URL: http://spellme.blogg.se/
Postat av: Mimmi

söt bild :)

Svar: Ohja, hoppas du haft en bra dag,

2008-12-20 @ 21:37:02
URL: http://bubbelsnubbel.blogg.se/
Postat av: LIFE BY Marielle

Mysigt med julklappsbyte!!

Hehe ja precis :P hur många blir ni och hur ska ni fira jul?:) kram

2008-12-21 @ 13:50:54
URL: http://mariellem.blogg.se/
Postat av: Perfektion by Emma

- åh vilken rar bild!

2008-12-21 @ 14:34:00
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: Louise

Vilken söt bild! :)

ah okej!

Jag har bara packat & fixat här hemma i helgen. :)



Händer i veckan då sötnos?



Puss!

2008-12-21 @ 16:08:29
URL: http://lowice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0