Shopping i Örebro!


Idag har jag och min familj varit i Örebro, nästan hela dagen!
Vi åkte ganska tidigt imorse, och först åkte vi till Jysk här hemma, för att kolla på julrean!
Vi har varit på jysks julrea andra gånger, och vet att den är ganska bra och rolig, så vi åkte dit först och tittade.
Där köpte vi lite saker, och sen åkte vi iväg till Örebro istället!

När vi kom till Örebro, så åkte vi först till IKEA! Var där ganska länge, och det var ganska roligt även om det inte är min favoritbutik direkt. Efter IKEA åkte vi vidare till Elgiganten som låg brevid! Jag skulle köpa mig en volumaster från OBH NORDICA hade jag tänkt mig! Det var ett specialerbjudande där, men när vi kom dit så fanns den inte kvar. Såg ju reklam på den senast igår, men Elgiganten är kända för att inte ta in så jättemycket av samma vara. Lite synd, men jag fortsatte mitt letande på Marieberg istället, som vi åkte till efteråt!

På Marieberg var det jättemycket folk, och det var det ju även på IKEA. Men mitt bland allt folk så träffade jag min kompis Madelene! Vi har inte träffats på snart ett år säkert, så det var verkligen jättekul att träffa henne! Hon kände knappt igen mig sa hon, för jag har ju både ändrat frisyr och hårfärg sen vi sist träffades. (Förra året hade jag brunrött och långt hår)
Så det var roligt. På Marieberg hittade jag en spetstopp på Gina Tricot som jag köpte! Och till den köpte jag ett linne inne på Indiska! Marieberg har ju inte haft indiska förut, bara i stan, så det är roligt att det har kommit dit nu!
Efter en stund så gick vi även in på Din sko! Och där såg jag ett par svarta stövlar som jag tyckte var jättefina!
Så jag var tvungen att prova dem, och de satt verkligen skitbra! Jag har ju så svårt att hitta stövlar och skor över huvudtaget, för jag har ju opererat min högerfot för jag har haft en halgusvalgus ( vet inte om det stavas så) knöl på den foten på grund av att jag har gått på tå förut. Jag har även svårt att styra ner fötterna i skor, så när jag hittar skor eller stövlar som är lätta att komma in i och sitter bra, då blir jag jätteglad! Så jag köpte dem stövlarna, och jag blev verkligen skitnöjd! Det är roligt, =)
Efter din sko så gick vi efter en stund in på Siba! Jag skulle kolla där om de hade en volumaster, och det hade de!
Det var specialpris på den också, fast den var lite dyrare än på Elgiganten. Blev glad när jag hittade den!
När vi hade gått klart i alla affärer, och skulle åka hem, så träffade vi även på min kompis Sanna! Var länge sen jag träffade henne också, så det var jättekul det med! Så jag stod och pratade med henne en stund.
Sen när vi var klara på Marieberg, åkte vi till en sista affär och sen åkte vi hem!

Nu när jag har varit hemma, har jag provat min volumaster! Fick även med en DVD där det fanns tips om hur man skulle använda den! Det är kanske lite svårt första gången, men den var skitcool tycker jag! Jag ska prova igen imorron, när jag är lite piggare. Då kanske jag lägger upp ett resultat här på bloggen också! =)


En volumaster från OBH NORDICA köpte jag idag! =)



Så här mycket snö är det hemma nu, jättefint!
Bilden är tagen av min mamma, och den som jag la ut är också tagen av henne!
=)

Kommentarer
Postat av: Mimmi

svar: Nej precis, det är inte alls kul. Vi fick välja mellan några få böcker och jag valde den, för den verkade bäst men tydligen hade jag väldigt fel. För själv skulle jag aldrig ha valt den om jag nu visste hur dålig den var.

2008-12-14 @ 00:00:52
URL: http://bubbelsnubbel.blogg.se/
Postat av: linda

mysigt med snö! :)

2008-12-14 @ 11:28:17
URL: http://lindanord.blogg.se/
Postat av: Chacha

aa :)



jag har också den där volumastern, den är faktiskt bra :)!

kram gumman

2008-12-14 @ 14:30:08
URL: http://spellme.blogg.se/
Postat av: Louise

Låter härligt gumman!

haft en bra helg annars?





Puss!

2008-12-14 @ 15:33:36
URL: http://lowice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0