Nu har det blivit vinter


Heejsan!

Som jag sa i morse så snöade det ju, och det har det gjort hela dagen!
När jag kom hem från skolan var det ganska så mycket snö ute, hoppas att den ligger kvar bara!
Halt var det också,usch. Det är alltid lika otäckt att gå när det är halt ute. Har man otur så sitter man där på rumpan om man har halkat på en isfläck. Får verkligen hoppas att det inte händer, det är alltid så pinsamt när man ramlar.
Jag vet att man inte kan rå för det, men det spelar ingen roll, för det är lika pinsamt för det. Men man behöver inte vara handikappad för att ramla, det kan hända vem som helst! Än så har jag stått på benen i alla fall!


Idag hade jag ju sovmorron till 10.25, vilket var jätteskönt! Det behövdes nog också, för skoldagen blev väldigt lång idag.
Nu när vi har psykologi så brukar vi sluta lite efter 16.00, men idag var jag kvar i skolan ända till 16.30! Anledningen till det var ju för att vi hade ett test i psykologin idag. Vet inte om man kan kalla det prov direkt, men läraren sa test, och det var typ som uppgifter som vi skulle lösa. Vi hade läst på innan, och allting handlade om det kognitiva perspektivet, och vi fick ha våra böcker och anteckningar med på lektionen. Jag vet inte om jag tyckte att uppgifterna var så svåra, men det gäller att vara så nogrann som möjligt! Texten vi skulle läsa, handlade om att vi skulle analysera en tjejs beteende, och använda oss av kognitiva termer som vi har fått lära oss. Jag ville inte missa någonting, så därför delade jag upp texten i flera bitar, för att analysera bitarna var för sig så att jag inte skulle glömma någonting. Tyckte att det var bäst att göra så, för att det skulle gå så bra som möjligt. Vi fick sitta ända till 16.40 om vi ville, och det var ändå övertid, men jag satt till 16.30 ungefär då jag kände mig färdig. Var väldigt skönt att komma hem efter den här långa dagen! Var trött när jag kom hem, så det blev att vila en liten stund. Efter det satte jag mig här vid datorn! =)

Imorron i skolan går vi lite längre än vanligt, men det är bara 45 minuter så jag ska inte klaga.
Först på morronen ska vi ha luciafirande i aulan, där ett luciatåg ska sjunga för oss. Det är nog mest esteter som är med tror jag, så det blir kul att se! Efter luciafirandet ska vi ha en tema dag, och temat är antidroger tror jag. Vi ska få lyssna på en föreläsning om det, och sen ska vi jobba lite med det. Sen får vi gå hem, och då är det bara en vecka kvar till JULLOV!

Nej, nu ska jag snart gå ner och titta lite på tv och ta det lungt!
Ha det så bra allihoppa så hörs vi imorron!
Då skriver jag lite om helgens planer och så!


Kommentarer
Postat av: sarah

Haha it will be a surprise then ;D

men alice har valt bäst:D

2008-12-11 @ 19:53:13
URL: http://thiindra.blogg.se/
Postat av: Marre

Tack så mycket! Ja, jag trivs allt bra på Media :)

Var osäker i 1an då det stod mellan Media och Barn&fritid men jag hamnade på Media och ångrar det inte :)

2008-12-11 @ 20:06:05
URL: http://maaarree.blogg.se/
Postat av: Louise

Oj, då har dy haft fullt upp idag.



Idag har jag bara fixat här hemma & bloggat lite. I helgen blir det mys med sambon & sedan träffa vänner vad jag vet.



själv då?



Puss!

2008-12-11 @ 22:13:32
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Godmorgon! :)

svar: vad skönt att känna att det gick bra, då går det oftast bra också :)

Brott och straff läser jag, och nej den är verkligen inte bra. Jag tror aldrig jag har läst en tråkigare bok faktiskt.

2008-12-12 @ 10:31:52
URL: http://bubbelsnubbel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0